Ślub cywilny – podstawowe formalności

ślub cywilny formalności

Ślub cywilny to najbardziej popularna forma zaślubin. To jednocześnie najkrótsza i najprostsza droga do zawarcia związku małżeńskiego. Na pewno taki ślub nie wymaga aż tak dużego zachodu jak ślub kościelny. Nie trzeba też za bardzo się stroić i załatwiać tych wszystkich skomplikowanych nauk i formalności. O czym należy pamiętać załatwiając ślub w USC?

  1. Załatwiamy formalności

Datę ślubu cywilnego można ustalić miesiąc przed uroczystością. Jednakże najbezpieczniej jest ustalić dzień ślubu pół roku wcześniej. Pamiętajcie jednak, że jeśli chcecie wziąć ślub w szczycie sezonu (sezon letni) może sie okazać, że trzeba czekać nawet około roku lub dłużej – zwłaszcza w przypadku popularnych i lubianych wśród nowożeńców pałaców ślubów.

  1. Niezbędne dokumenty

Skompletowanie dokumentów potrzebnych do ślubu cywilnego nie jest jakoś szczególnie skomplikowane. Na pewno będziecie potrzebować:

– dokumentów tożsamości

– odpisów aktów urodzeń Młodej Pary. Jeżeli nie macie takiego dokumentu, duplikat otrzymacie w dowolnym USC za opłatą skarbową

  1. Co z opłatami? Ile kosztuje ślub cywilny

W przypadku ślubu cywilnego, jedyną obowiązującą opłatą jest opłata skarbowa uiszczona na konto wybranego przez Was Urzędu Stanu Cywilnego. Należność nie jest wysoka i nie przekracza 100zł. Oczywiście jeśli zażyczycie sobie na ślubie oprawy muzycznej lub innych bajerów, będziecie musieli dodatkowo za to zapłacić.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *