Idealne wesele zależy od wielu czynników. Na pewno bardzo ważne jest miejsce, w którym ma się odbyć przyjęcie. Wbrew pozorom znalezienie naprawdę dobrego miejsca nie jest takie proste. Wiele par wybiera pierwszą lepszą wolą salę, a potem bije się w pierś, że ją wybrali. Na co zwrócić uwagę przy wyborze sali weselnej tak, aby później nie żałować? Oczywiście sala weselna powinna być dostosowana do liczby gości i charakteru przyjęcia. Powinna też znajdować się w miarę blisko od kościoła czy urzędy stanu cywilnego. Cena również ma znaczenie, aczkolwiek droga sala wcale nie oznacza sali najlepszej. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
- Otoczenie sali weselnej
Wyposażenie sali weselnej to jedno. Bardzo ważne jest również otoczenie, w jakim znajduje się dany obiekt. Dobrze jest mieć gdzieś w pobliżu ładny ogród, jeziorko, bajorko lub przynajmniej aleję spacerową. W pewnym momencie któryś z gości na pewno zechce odetchnąć świeżym powietrzem, przejść się na spacer lub po prostu zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Na zewnątrz powinno być przyjemnie, zwłaszcza jeśli przyjęcie odbywa się w sezonie wiosenno-letnim.
- Parking
Mniej urokliwym, ale na pewno bardzo przydatnym „drobiazgiem” jest parking. Miło będzie jeśli pomieści samochody wszystkich gości. Myślicie, że każdy obiekt weselny ma taki parking w standardzie? Niestety tak nie jest. Istnieje wiele restauracji, które mają maleńki parking lub nie posiadają ich wcale. Wówczas nasi goście mogą czuć się odrobinę nieswojo, nie wiedząc, gdzie zostawić auto. Nie wszyscy też będą mieli ochotę przemierzać długie dystanse od parkingu do sali weselnej. Wierzcie mi na słowo, że panie będą bardzo niepocieszone.
- Elastyczność
O co chodzi z elastycznością? A o to, że miło by było, gdybyśmy mogli sami decydować o wystroju sali weselnej czy ułożeniu stołów. Z tego też względu warto wcześniej dopytać, które elementy są na stałe, a które można zdjąć oraz jakimi stołami dysponuje sala.
- Dostępność sali przed weselem
Przygotowanie przyjęcia wymaga dużo czasu. Warto więc upewnić się, że wybrana sala będzie dla nas dostępna przynajmniej na dzień przed uroczystością tak, żebyśmy mogli odpowiednio ją zaaranżować i udekorować. Pamiętajcie, że dekorowanie zajmuje kilka godzin. Popytajcie więc, jak to jest z tą dostępnością zanim jeszcze podpiszecie umowę.
- Ukryte koszty
Czasami lista dodatkowych opłat może być naprawdę długa. W standardzie jest opłata korkowa, ale opłata za korzystanie z klimatyzacji może wydawać się już absurdem. Pamiętajcie, że często do opłat dochodzą koszty za obsługę kelnerską, zmywanie, sprzątanie, itp. Wszystkie dodatkowe koszty warto poznać przed podpisaniem umowy tak, żeby później nie było przykrych niespodzianek.