Ślub cywilny to najbardziej popularna forma zaślubin. To jednocześnie najkrótsza i najprostsza droga do zawarcia związku małżeńskiego. Na pewno taki ślub nie wymaga aż tak dużego zachodu jak ślub kościelny. Nie trzeba też za bardzo się stroić i załatwiać tych wszystkich skomplikowanych nauk i formalności. O czym należy pamiętać załatwiając ślub w USC?
- Załatwiamy formalności
Datę ślubu cywilnego można ustalić miesiąc przed uroczystością. Jednakże najbezpieczniej jest ustalić dzień ślubu pół roku wcześniej. Pamiętajcie jednak, że jeśli chcecie wziąć ślub w szczycie sezonu (sezon letni) może sie okazać, że trzeba czekać nawet około roku lub dłużej – zwłaszcza w przypadku popularnych i lubianych wśród nowożeńców pałaców ślubów.
- Niezbędne dokumenty
Skompletowanie dokumentów potrzebnych do ślubu cywilnego nie jest jakoś szczególnie skomplikowane. Na pewno będziecie potrzebować:
– dokumentów tożsamości
– odpisów aktów urodzeń Młodej Pary. Jeżeli nie macie takiego dokumentu, duplikat otrzymacie w dowolnym USC za opłatą skarbową
- Co z opłatami? Ile kosztuje ślub cywilny
W przypadku ślubu cywilnego, jedyną obowiązującą opłatą jest opłata skarbowa uiszczona na konto wybranego przez Was Urzędu Stanu Cywilnego. Należność nie jest wysoka i nie przekracza 100zł. Oczywiście jeśli zażyczycie sobie na ślubie oprawy muzycznej lub innych bajerów, będziecie musieli dodatkowo za to zapłacić.