Ślub cywilny – podstawowe formalności

Ślub cywilny – podstawowe formalności

Wedding consultant No Comment
przed ślubem przygotowania do ślubu

ślub cywilny formalności

Ślub cywilny to najbardziej popularna forma zaślubin. To jednocześnie najkrótsza i najprostsza droga do zawarcia związku małżeńskiego. Na pewno taki ślub nie wymaga aż tak dużego zachodu jak ślub kościelny. Nie trzeba też za bardzo się stroić i załatwiać tych wszystkich skomplikowanych nauk i formalności. O czym należy pamiętać załatwiając ślub w USC?

  1. Załatwiamy formalności

Datę ślubu cywilnego można ustalić miesiąc przed uroczystością. Jednakże najbezpieczniej jest ustalić dzień ślubu pół roku wcześniej. Pamiętajcie jednak, że jeśli chcecie wziąć ślub w szczycie sezonu (sezon letni) może sie okazać, że trzeba czekać nawet około roku lub dłużej – zwłaszcza w przypadku popularnych i lubianych wśród nowożeńców pałaców ślubów.

  1. Niezbędne dokumenty

Skompletowanie dokumentów potrzebnych do ślubu cywilnego nie jest jakoś szczególnie skomplikowane. Na pewno będziecie potrzebować:

– dokumentów tożsamości

– odpisów aktów urodzeń Młodej Pary. Jeżeli nie macie takiego dokumentu, duplikat otrzymacie w dowolnym USC za opłatą skarbową

  1. Co z opłatami? Ile kosztuje ślub cywilny

W przypadku ślubu cywilnego, jedyną obowiązującą opłatą jest opłata skarbowa uiszczona na konto wybranego przez Was Urzędu Stanu Cywilnego. Należność nie jest wysoka i nie przekracza 100zł. Oczywiście jeśli zażyczycie sobie na ślubie oprawy muzycznej lub innych bajerów, będziecie musieli dodatkowo za to zapłacić.

 

Zostaw komentarz